Sergio's La piccola cantina Turussa


LINGUINE ALLO SCOGLIO CON SALSA DI CURRY: Linguine-pasta, äyriäisiä, curry-kahvikastiketta

Turun visiitillämme toukokuussa nautimme illallista ystäviemme kanssa Turun Aura-joen rannalla italialaisessa ravintolassa nimeltä Sergio's.

Valinta oli erittäin hyvä. Paikka oli viihtyisä, istuimme ulkona joenrannassa leppoisassa ilta-auringossa. Ruoka oli erilaista, mielenkiintoista, maukasta, jännittävää. Ihan toisenlaista kuin perusraflassa maakunnissa yleensä.

Alkupalaksi otin SPIEDINO DI SCAMPI E CAPESANTE CON CREMA PORCHETTATA: Jättikatkarapu- ja kampasimpukkavarras, samettista kinkkukastiketta.

Pääruuista valitsin LINGUINE ALLO SCOGLIO CON SALSA DI CURRY: Linguine-pasta, äyriäisiä, curry-kahvikastiketta.

Pidin todella paljon! Muutkin seurueemme jäsenet kehuivat ruokiaan ja söivät hyvällä ruokahalulla. Parasta olivat uudet, herkulliset makukokemukset. Ruoka ei ollut vain hyvää ja tylsää, vaan maukasta ja mielenkiintoista. Kiitoksia, nam!

Nettisivu: http://www.sergio.fi/


FUSILLI ALLA "CAPRICCIOSA": Fusilleja ja tomaatti-paprikakastiketta


Jälkiruoka, joka kuului menuun, jonka Mikko valitsi. Nimeä en muista.


BRUSCHETTA MISTA: Paahdettua leipää neljällä eri päällysteellä


SPIEDINO DI SCAMPI E CAPESANTE CON CREMA PORCHETTATA: Jättikatkarapu- ja kampasimpukkavarras, samettista kinkkukastiketta

Kommentit

Anonyymi sanoi…
Ravintola Sergio's - Ei pelisilmää, kiskurihinnat ja erittäin ylimielinen asiakaspalvelu!

Kehoitan välttämään, vuoden 2012 sija 10 on selvästi mennyt hattuun!

Jättikatkarapuannoksessa kokonaista kolme erittäin pientä "jättirapua" ja kolme krutongin palaa muotoon aseteltuna, pari pisaraa majoneesia ja muutama mikrosalaatin lehti, joka alkuruokaannoksenakin annoksena täysin vitsi. Henkilökunnan viisastelu annoksen alkuruoka-statuksesta ei myöskään parantanut asiakaskokemusta. Koskematonta annosta ei saanut palauttaa mikä on säälittävää.

Annos oli mikroskooppinen hintaansa nähden, pettymys oli välitön sen nähtyäni. Kysyin vielä ennen tilaustani että onko siinä syötävää, siinä kuulemma oli. Pyysin palauttaa annoksen välittömästi sen nähtyäni, enkä ollut koskenut siihen. Tarjoilija kävi kysymässä asiaa pääkokilta. Vastaus oli, tilanteeseen tutustumatta, että se ei käy. Pyysimme keskustella pääkokin kanssa, sekään ei käynyt. Tarjoilija kysyi jos haluamme keskustella omistajan kanssa. Herra S tuli viimein annoksen jo kauan kylmettyä paikalle. Ilmaisimme kohteliaasti pettymyksemme ja tahtoni palauttaa annos. Ei käynyt, ei missääntapauksessa. Meille alettiin opastavaan sävyyn kertoa meille eroja alku- ja pääruoan käsitteen välillä ja antoi ymmärtää että MITÄÄN joustoa tilanteeseen ei tule. Ei edes jälkiruokaa tai juomaa. Ravintola Sergios ei osoittanut tilanteessa minkäänlaista pelisilmää.

Jouduin pöyristyneenä annoksen minimaalisesta koosta ja vasten tahtoani maksamaan annoksen (jonka koosta olin jo ennen tilausta tiedustellut ja minulle oli sanottu että siinä olisi "syötövää") joten söin sen, vasta tapahtuneen ja asiaa koskeneen viivyttelyn jälkeen. Kylmänä. Ei olisi kyllä kannattanut, syömiseen meni n. 15 sekuntia.

Sain palautetta antamastani palautteesta ravintolan sivuilta, jossa mm. mainittiin:

"Mitä tulee annoksen paluttamiseen, niin jos annosta on jo aloitettu syömään, niin se on jo ostopäätös. Tietenkin jos annoksen toteutuksessa on jotain vikaa (esim. ravut ylikypsiä tms.) niin silloin valmistetaan uusi annos. Ethän kaupasta maitolitran ostaessasi, juo siitä lasillista ja sen jälkeen vie sitä takaisin kauppaan vaadi saada palauttaa sitä?"

En ollut koskenut annokseen. Palaute oli jälleen asiantuntematonta ja viisastelevaa eikä siinä jälleen maltettu olla oikaisematta asiakasta (viisasteltiin asiakkalle tälläkertaa maidon ostamisesta). Palaute on täysin linjassa asiakaskokemukseni kanssa. Ei yllättänyt.

Saamani asiakaspalvelun, palautteen ja sen sävyn johdosta vältän ravintolaanne entistä suuremmasta syystä ja jaan kokemaani jotta muut eivät joudu tämän pöyristyttävän pienen annoksen, huonon asiakaspalvelun ja viisastelevan käytännön uhreiksi.
Tanja Karppinen sanoi…
Harmillista, että kokemuksenne oli negatiivinen. Meillä oli vuonna 2010 aivan päinvastainen kokemus, kuten blogini kertoo.

Rehellisesti sanottuna eipä ole kyllä tullut mieleen palauttaa alkupalaa sillä perusteella, että se olisi liian pieni. Alkupalan jälkeen on kuitenkin tarkoitus syödä pääruoka, ja jotkut harrastavat jälkiruokiakin.

Toisaalta jos hinta olisi hyvin korkea ja annos aivan minimaalinen, voisihan olla, että pettymyksen tunteita mielessä ailahtaisikin...

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ravintola NES Lappeenrannan Rauhassa

Ravintolavaunun lämmin club sandwich salaatilla

Suomalaisen pitsan alkulähteillä - Kourulan Cup-Kahvila